Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 30.11.2024, 10:10

Наша школа: Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня с. Жабче e-mail: shabcheschool@ mail.ru

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [15]
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок   зарубіжної   літератури  в  9  класі
[ Викачати з сервера (18.5 Kb) ] 20.03.2017, 12:36

Урок   зарубіжної   літератури  в  9  класі

 

ТЕМА  УРОКУ. Як у безсловесному титулярному чиновнику пробуджується людська гідність? За повістю М. Гоголя «Шинель».

        

МЕТА УРОКУ: учити учнів характеризувати образ героя; розвивати навички аналізу художнього твору, критичне мислення; виховувати гуманне ставлення до людини.

 

ОБДАДНАННЯ: тексти твору, підручник, репродукція картини Е.Мунк «Крик».

 

ТИП УРОКУ:  урок сприйняття нових знань.

 

                                                                                   Я  брат   твій.

                                                                                                              М.Гоголь.

 

                                    Щоб пробудилась його  свідомість, Акакія  Акакійовича

                                    Треба було принизити двічі: як чиновника і як людину.

                                                                                                            О. Веденяпина.

 

                        

І. Організація учнів до уроку.

Слово вчителя

Дорогі діти, будь  ласка, поверніться один до одного , посміхніться  і подаруйте  один одному і всім нам повіряне привітання, поцілунок. Надіюсь, що це  принесе у нашу роботу протягом уроку доброзичливість , гарне спілкування і вміння співпереживати один за одного. Бо за  священою  книгою всіх християн  -  БІБЛІЄЮ,   всі люди брати,тож  давайте ставитись один од одного по-братськи.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Слово вчителя

 Одним із великих відкриттів М.Гоголя є образ «маленької» людини, який став великою загадкою для учасників і послідовників митця.Гірка тема маленької  самотньої людини стала найбільш пронизливою і найбільш трагічною в російській літературі.

ІНТЕРАКТИВНВА  ВПРАВА  «МОЗКОВИЙ  ШТУРМ».

  • Поясніть термін «маленька людини»
  • Доведіть, що образ А. Башмачкіна це образ «маленької людини».
  •  Образи яких ще «маленьких людей» ми зустрічали в літертурі?
  •  Чи  зустрічаються у нашому  житті  Башмачкіни? Як би ви до них поставились?

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО  ЗАВДАННЯ

  • Зачитайте характер стику головного героя повісті М. Гоголя «Шинель» А. Башмачкіна.

 

ІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ.

Слово вчителя

  М.Гоголь із великим співчуттям створював образ «маленької людини»  -  дрібного чиновника   Акакія Башамчкіна. Але разом з тим , Гоголь із гіркою усмішкою описує духовну обмеженість цього чиновника.  Письменник стверджує       , що в світі жахливої  поліцейсько-  чиновницької  Росії чин заміняє людину.  В своїй повісті   Микола Васильович   показує поступове пробудження людини,  яка  помаленьку, але звільняє від чиновницького мундиру свою душу.

           РОБОТА З  ЕПІГРАФОМ.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ  ТЕМИ І  МЕТИ  УРОКУ.

 

IV.  ВИВЧЕННЯ   НОВОГО  МАТЕРІАЛУ. 

1. Короткий сюжет повісті «Шинель» розповідає учень.

2. Словникова робота:  табель про ранги,  вічний титулярний радник,  шинель,  значна особа.

Слово вчителя

Отже,  ми стали свідками всього життя  Башмачкіна: від народження до смерті. Герой зображений в розвитку.  Перед нами проходять кілька стадій внутрішнього стану дрібного чиновника. А саме: Башмачкін  у старій шинелі -  Башмачкін  у новій шинелі -  Башмачкін знову в старій шинелі  -  Башмачкін після  смерті.

3. Коротке нагадування  характеристики  головного героя.

4. Бесіда  за текстом.

 - Автор пише , що чиновник Башмачкін «служив з любовю» .Поясніть як це.

 - Доведіть, що чиновницький світ Башмачкіна надзвичайно обмежений. Визначте його.

 -  Як реагував Акакій  Акакійович на знущання і насмішки над ним?

 - Що стало першою реальною мрією в житті Башмачкіна? Що він робить для того щоб ця мрія збулась?

 РОБОТА  В   ПАРАХ.

  • Складіть психологічну характеристику чиновника  Акакія Акакійовича.
  •  Здійснення мрії – найщасливіша мить життя  Башмачкіна. Доведіть , що в новій шинелі це вже зовсім інша людина. Які зміни в ньому ви помітили?

РОБОТА    З  ТЕКСТОМ.

  • Коли в  А. Башмачкіні  прокидається справжній чиновник.
  • (Після крадіжки його нової  шинелі.)
  •  Зачитайте,  які претензії і кому вперше, як справжній чиновник, виявляє  раніше вічно безсловесний  Акакій  Акакійович.
  • Що зробив вперше у своєму житті  Башмачкін  при зустрічі із «значною особою».
  • Пригадайте як реагував А. Башмачкін на знущання чиновників і  зачитайте  як він реагує на приниження з боку «значної особи».

 

Слово вчителя

На думку літературознавців,  було два приниження «маленького чиновника», коли у ньому прокидається людина. Перше  , це коли вкрали нову шинель, друге -  крик генерала. І тут  принижений всім і всіма  Акакій Акакійович більше не бажає миритися з  приниженням . Перед смертю він «лихословить», свариться у маренні із значною особою, але саме у цей момент, на жаль лише перед смертю,  він звільняє свою душу від  чиновницького мундира, показуючи  свою людську гідність, своє страдницьке. але  справжнє людське обличчя.

  • Чому на  вашу думку М.Гоголь не закінчив смертю  Башмачкіна твір?Для чого він ввів у твір фантастичну кінцівку? Що він хотів цим сказати?.
  • Як мотив помсти повязаний  із мотивом пробудження людської гідності?
  • В чому значення фіналу повісті?
  • Який моральний урок ми винесемо із  прочитання даного твору?

 

V.ЗАКРІПЛЕННЯ  ЗНАНЬ,  УМІНЬ, НАВИЧОК.

1.   Складіть сeнкан до слів (індивідуально кожному): доброта, милосердя, шинель, значна особа.

2.Зробіть гронування імені  Акакій  Акакійович Башмачкін.

 

VІ. ПІДСУМОК  УРОКУ.

Слово вчителя

Центральною проблемою повісті «Шинель» можна вважати проблему пробудження гідності в чиновнику, найдрібнішій  державній  одиниці, яка попри  все  виявилась людиною із своїми потребами, проблемами. Цю проблему автор вказав уже на початку повісті устами одного молодого чиновника, який побачив у  героєві не предмет для насмішок, а людину і просто пожалів   його. А що  зрозуміли  ви  на даному уроці. Давайте попробуємо на  це відповісти, продовжуючи речення.

  •  Кожна людина…..
  •  Не буває людей «маленьких», « маленькими» бувають  люди із….
  •  Чи  можемо ми із вами стати «маленькими людьми».  Коли?
  • Що на сьогоднішній день краще: бути особистістю,чи «значною особою»?Чому?
  • Що потрібно памятати і як жити, щоб бути у наш час ЛЮДИНОЮ.

 

VІІ. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ  І  МОТИВАЦІЯ  ОЦІНОК.

 

VІІІ.  ДОМАШНЄ  ЗАВДАННЯ.

Напишіть  твір-мініатюру у формі аргументованої реклами до повісті М Гоголя «Шинель».

Категорія: Мої файли | Додав: Ivanchuk
Переглядів: 977 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz