Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 20.09.2017, 08:29

Наша школа: Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня с. Жабче e-mail: shabcheschool@ mail.ru

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [2]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Формування ключових компетентностей на уроках математики

       Ф о р м у в а н н я

к л ю ч о в и х      к о м п е т е н т н о с т е й

н а     у р о к а х      м а т е м а т и к и

           Формування компетентностей учнів зумовлене не тільки реалізацією відповідного оновлення змісту освіти , а й адекватних методів та технологій навчання . Але зміст та методика викладання будь-якого предмета мають певні специфічні риси стосовно формування компетентностей учнів .

            Ось характеристика предметного арсеналу шодо формування компетентностей учителями математики.

Соціальна компетентність.

o Вибір учителем завдань  ,  які передбачають   для учнів самостійний пошук розв'язку.

o Надання учням можливості обрання варіанту завдання   чи шляху  розв'язання задач.

o Використання самооцінки та взаємооцінки учнів.

o Розв язування задач різними способами та визначення раціонального шляху розв'язування.

o Залучення дітей  до роботи в групах. Обов'язкова умова   врахування  індивідуальних   можливостей   школярів.

      Завдання     мають   бути   якщо   не індивідуальними, то

     хоча б  різнорівневими .

o Надання учням можливості виявлення ініціативи.

o Практикування доручень учням  ( наприклад : „ відповідальний за  наочність” ,  „ консультант ”  тощо .

o Планування виховних заходів та заходів предметних тижнів, у яких    передбачається самостійна активна діяльність учнів .

o Залучення  дітей до самоврядування .

 

Полікультурна  компетентність.

        o Використання інформації з історії математичних    відкриттів.

o Використання художньої  літератури в процесі  викладання  математики.

o Розв'язання задач історико-культурного змісту.

o Розв'язання задач екологічного змісту .Характеристика внеску в науку вчених різних національностей.

o Наголошення на внеску в розвиток науки українських математеків.

o Виховання учнів на прикладі життєвого та творчого шляху  видатних  математиків.

Комунікативна  компетентність.

o Стимулювання вміння учнів висловлювати власну точку зору.

o Сприяння  удосконаленню вмінь вести навчальний  діалог.

o Використання усних та письмових рецензій на відповідь,  доповнень та зауважень до неї .

o Удосконалення вмінь дітей формулювати цілі власної діяльності та  робити висновки за її результатами.

o Застосування  взаємоопитування та взаємоперевірки  з  можливим  подальшим коментуванням.

o Організація групової роботи .

o .Проведення нестандартних уроків , уроків-змагань , КВК.

o Підготовка учнями нестандартних запитань однокласникам .

o Стимулювання спілкування учнів з ровесниками та дорослими з метою  підвищення рівня навчальних досягнень та ерудиції учнів.

Інформаційна  компетентність.

o Залучення  вчителем  додаткової  інформації  в процесі викладання  математики.

o Стимулювання учнів до використання  додаткової    інформації.

o Активна співпраця з кабінетом інформатики щодо   використання  навчальних  програм  з  математики.

o Використання малюнків , таблиць , схем  ,  як джерел  інформації, та передбачення  складання  схем , таблиць ,

планів , опорних  конспектів  , як   результату роботи учнів з інформацією.

o Випуск  шкільних газет , створення  інформаційних сторінок  у класних  куточках.

Компетентність   самоосвіти  і  саморозвитку.

o Написання учнями повідомлень , рефератів , самостійних творчих робіт.

o Використання випереджальних   завдань , що передбачають активну  самостійну   та самоосвітню  діяльність учнів.

o Залучення учнів до творчих  виставок .

o Залучення учнів до роботи в МАН.

o Консультування учнів з питань самоосвіти .

o Організація інтелектуальних конкурсів , ігор , предметних тижнів, які   передбачають   самостійне   опанування   учнями певних   питань   та   їх  самоосвітню діяльність.

o Використання інтенсивних завдань з предмету , які передбачають пояснення учнями   певних питань.

o Використання навчальних програм з метою самоосвіти  учнів.

o Залучення учнів до роботи консультантами , що підтримує  їх самоосвітній тонус.

Компетентність   продуктивної   творчої   діяльності.

o Забезпечення високого наукового рівня викладання математики .

o Створення проблемних ситуацій на основі сучасного життя .

o Розв'язування   задач   та   прикладів   різними   способами , використання задач підвищеної складності.

o Складання та розв'язування учнями тестів , задач , кросвордів  тощо.

o Залучення учнів до участі в конкурсах „ Кенгуру»,  „ Золотий  ключик " тощо.

o Залучення учнів до участі в олімпіадах , МАН , у роботі заочних фізико-математичних шкіл.

            Організація педагогічного процесу на засадах компетентнісно орієнтованого підходу до навчання неможлива без визначення провідних принципів оцінювання рівня сформованості компетентності учнів.

Серед найбільш суттєвих слід відокремити такі:

- Значущість.

Оцінюванню мають підлягати лише  найбільш значущі передбачені результати навчання та діяльності учнів.

- Адекватність.

Цей принцип означає, що оцінка має  бути адекватною цілям та результатам навчання, що знання та вміння  учнів мають  неформальний, практичний характер; діти готові їх застосувати в житті.

- Об'єктивність.

Її можна досягти зокрема добором дуже точних та конкретних критеріїв оцінки.

- Інтегрованість

Оцінювання  має бути інтегрованим у   процес   навчання, стати  його  невід'ємною  складовою.  Не  є справедливим оцінювання того, чому учитель не навчив учнів. Дуже важливо, щоб оцінювання та оцінка мали виховний  характер та сприяли оптимізації  процесу навчання.

- Відкритість.

Оцінювання має бути відкритим, його критерії та

стратегія повинні бути відомими учням заздалегідь.

Відкритість також  передбачає залучення до розробки критеріїв та способів оцінювання самих  учнів, як і можливість оцінювання ними власної діяльності.

- Зрозумілість.

Форми оцінювання, цілі та процес оцінювання маютьбути простими та зрозумілими учням, доступними та зручними у   використанні. Оцінювання має стимулювати навчальну діяльність та  соціальну активність  учня, даючи

можливість не тільки контролювати але  й навчати.

            

Проблема оцінювання сформованості основних груп компетентностей належить до найменш розроблених та найбільш серйозних проблем, пов'язаних з упровадженням компетентністного підходу    до  начання  на  уроках  математики, адже наша система навчання мала прецеденти тільки предметного оцінювання. В усякому разі її розв'язання має бути централізованим, а критерії оцінювання сформованості основних груп

компетентностей-такими ж офіційними, як уже давно відомі «Критерії  оцінювання  навчальних  досягнень 

Категорія: Мої статті | Додав: Ivanchuk (25.01.2013)
Переглядів: 1187 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2017
Зробити безкоштовний сайт з uCoz