Головна | Реєстрація | Вхід | RSSП`ятниця, 29.03.2024, 11:35

Наша школа: Загальноосвітня школа І-ІІ ступеня с. Жабче e-mail: shabcheschool@ mail.ru

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [15]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Урок зарубіжної літератури в 6 класі
[ Викачати з сервера (0.0 Kb) ] 20.03.2017, 12:29

Урок зарубіжної літератури в 6 класі

 

Тема уроку: Знищення природи і цивілізації як наслідок бездуховного науково-технічного прогресу. За оповіданням Рея Бредбері «Посмішка».

Мета уроку: зробити загальний аналіз оповідання «Посмішка», окреслити основні проблеми твору; розвивати образне мислення, увагу, пам’ять, здібність до узагальнення; виховувати почуття відповідальності за власні вчинки, любов до мистецтва.

 

Тип уроку: урок – дослідження.

 

Обладнання: портрет письменника, оповідання Рея Бредбері «Посмішка», картина Леонардо да Вінчі «Монна Ліза».

 

Випереджувальні завдання:

  • виписати із словника значення слова «свято»;
  • підготувати розповідь про чорнобильську катастрофу;
  • підготувати опис картини Леонардо да Вінчі «Монна Ліза».

 

Доки на світі є діти

Доки вони здорові й щасливі

Доки вони сміються, -

Земля наша - Диво!

І. Жиленко.

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Діти! Поверніться один до одного і посміхніться, привітавши один одного.

А тепер візьміть смайлик, який лежить у вас на парті, вибравши відповідний

 

його вигляд, і покажіть мені і усім присутнім у класі з яким настроєм ви прийшли на урок, а також покажіть смайлик який би відобразив ваш настрій з яким ви б хотіли провести цей урок. Дякую.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

Слово вчителя.

Забуваємо про всі хвилювання і непотрібні проблеми, стреси і розпочнемо розмову про майбутнє. Ваше майбутнє. Світ у який ви відкриєте двері буде різним. У ньому буде все: добро, милосердя, краса, чистота. Але поряд з цим,

напевне, будуть крокувати і негативні явища: жорстокість, вандалізм, непорядність , брехливість. Тож наше завдання , діти, нині зберегти добро, милосердя, не дати очерствіти нашим душам.

ЧИТАНЯ ПОЕЗІЇ ЛІНИ КОСТЕНКО. (читає напамять учениця)

ПОЕТИЧНА ХВИЛИНКА.

Вже почалось, мабуть , майбутнє.

Оце, либонь, вже почалось.

Не забувайте незабутнє -

Воно вже інеєм взялось.

І не знецінюйте коштовне,

Не загубіться у юрбі,

Не проміняйте неповторне

На сто ерзаців у собі…

Немає таких художників слова, які б не примусили задуматись про майбутнє. Серед цих письменників і американський фантаст –РЕЙ ДУГЛАС БРЕДБЕРІ.

 

ІІІ. ЗАСТОСУВАННЯ ЗНАНЬ УМІНЬ І НАВИЧОК

Коментар вчителя. Евристична бесіда.

Хто ж він? У якій сімї народився? Чим займався будучи підлітком, юнаком? Чи справедливо вірна фраза про Рея «Мало грошей, зате багато фантазії»? Як змінила напрям у творчості Бредбері війна на європейському континенті? Які зміни відбулися в особистому житті письменника?

( Діти відповідають на поставлені запитання, за попередньо опрацьованими завданнями.)

СТАВИМ ПРОБЛЕМНЕ ЗАПИТАННЯ:

«Чому оповідання називається «Посмішка»?».

КОМЕНТАР ВЧИТЕЛЯ.

Всі твори Рея Бредбері - про людину, про те , що її хвилює, як відрізнити добро від зла. «Посмішка» - це твір, який ми будемо вивчати і роздумувати, про те, що ж хотів нам сказати автор.

Посмішка… Без неї неможливо прожити. Інколи вона триває менше хвилини, але залишається в памяті назавжди. Якби не дзеркало, то ми б своєї усмішки і не побачили ніколи . Посмішка належить іншим. Це відкрите вікно нашої душі . Тож посміхніться ще раз один одному, подаруйте мить щастя іншим. І пам ятайте, що ви в цю мить найчарівніші. Тож частіше посміхайтеся.

`1. ПОШУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ.

Б Е С І Д А З А З М І С Т О М Т В О Р У.

1. В творі Рея Бредбері люди посміхаються?

2.Як же починається оповідання «Посмішка»?

(Учні зачитують початок твору.)

3. Яка причина змусила людей вийти так рано на вулицю?

4.Що , на вашу думку, таке свято?

( Робота із словником. Висловлення власних думок учнів).

5.Які синоніми можна підібрати до слова «свято».?

6.Тож у оповіданні Р.Бредбері люди зібрались зранку, щоб не пропустити чогось радісного,святого, приємного? Так?

(Особисті думки учнів. Підтвердження висловлювань учнів за допомогою тексту.)

7.То що ж люди збиралися святкувати?.

Р О Б О Т А З Д О Ш К ОЮ.

ЕСТЕТИЧНА ПАУЗА.

Вчитель зачитує з дошки уривок вірша Г. ЧУБАЧ :

Який тривожний світ…

О, як мені зуміть

Не заламати руки?

Який похмурий світ….

І так… Глибока осінь, страшна холоднеча, а люди стоять зранку до обіду, щоб плюнути на картину… А вам довелося бачити цю картину? Цю найзагадковішу картину на світі… Уважно роздивіться репродукцію цієї картини……(лине тиха мелодія музики. Учні споглядають репродукцію картини Леонардо да Вінчі «Монна Ліза».

Слова вчителя

За вікном вітер гойдає віти дерев,усміхається сонце з небес, пливе хмаринка в піднебессі - це шумить вирує ХХІ вік. А Леонардо да Вінчі нам робить зустріч із минулим. Дивлячись на портрет цієї жінки нам і сьогодні здається, що вона з нами ось-ось заговорить. Кожному хто роздивляється цей портрет здається, ніби вона усміхається лише йому Навіть королі не могли встояти перед чарівною посмішкою Джоконди.

 

ПОШУКОВО – ДОСЛІДН ИЦЬКИЙ ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ.

1. Міні - сценка із книги Виноградова «Христос і антихрист».

Дійові особи: художник Леонардо да Вінчі, король.

(Про купівлю картини Леонардо да Вінчі «Джоконда» королем.)

Слово вчителя.

Це було пять століть тому. Але загадкова,чарівна Монна Ліза поміхається мило нам і сьогодні. І сьогодні її посмішка - це таємниця.

 

 

2. РОБОТА ІЗ ВИПЕРЕДЖУВАЛЬНИМ ЗАВДАННЯМ.

Опис картини учнем.

ВЧИТЕЛЬ. Я бачу, що картина вам сподобалась. Але давайте повернемось до тексту оповідання «Посмішка».

1. Як почувається картина в творі?

2. Що ви відчули читаючи твір?

3. Чи не здається вам, що Рей Бредбері згустив фарби, пребільшив?

3.РОЗПОВІДЬ УЧНЯ ПРО ЧОРНОБИЛЬСЬКУ КАТАСТРОФУ.

РОБОТА У ПАРАХ .

РЕПРОДУКТИВНИЙ МЕТОД. ДИФЕРЕНЦІЙОВАННІ ЗАВДАННЯ.

1. Чому головний герой Том таки плюнув у картину?

2.Це оповідання лише про майбутнє Америки, США, чи про долю цілого світу? Як ви думаєте?

3. З якої букви написано слово «посмішка»? Чому?

(Учні відповідають почергово, мотивуючи свої відповіді.)

 

В ИСНОВОК ДІТИ ЗНАХОДЯТЬ САМІ, УЗАГАЛЬНЮЮЧИ СКАЗАНЕ.

(Як підтвердження зачитується учнем останній абзац твору. Учні коментують значення слова «ранок».)

 

ІІІ.ПІДСУМОК УРОКУ.

  1. РОБОТА НАД ПРОБЛЕМНИМ ЗАПИТАННЯМ
  2. «ЧОМУ ОПОВІДАННЯ РЕЯ БРЕДБЕРІ НАЗИВАЄТЬСЯ «ПОСМІШКА»?»
  3. ОБМІН ВРАЖЕННЯМИ ПРО ОПОВІДАННЯ.
  4. ОБМІН ВРАЖЕННЯМИ ПРО УРОК.
  5. Робота над епіграфом твору.

Слово вчителя.

«Посмішка» – це оповідання- застереження, до чого ж може призвести нажива від атомної енергії. Але письменник-фантаст впевнений, що людство має надію - Тома. Він, тримаючи в руці посмішку, залишив промінчик надії у творі. Посмішка - символ краси, духовності. Том - урятував красу. Майбутнє за Томом, за вами, діти.

 

ІV. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ І МОТИВАЦІЯ ОЦІНОК.

 

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

1.Скласти усну розповідь на тему «Від чого Рей Бредбері застерігає людей?».

2. Скласти сенкан до слова «посмішка».

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: Ivanchuk
Переглядів: 604 | Завантажень: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024
Зробити безкоштовний сайт з uCoz